Yeni toplumsal medya platformu Touchapp'in kullanıcı sayısı 30 bine yaklaştı Birçok araştırmada toplumsal medyanın zihinsel sağlığa ve...
Yeni toplumsal medya platformu Touchapp'in kullanıcı sayısı 30 bine yaklaştı
Birçok araştırmada toplumsal medyanın zihinsel sağlığa ve duygu durumuna negatif tesirleri vurgulanırken, bu durumu tersine çevirmek isteyen bir girişimci harekete geçti. Kullanıcıların karşılıklı olarak faydalanabileceği bir modelle ana akım sosyal medyaya alternatif olmayı hedefleyen kıymet odaklı platform Touchapp, 3 ayda 50 bini aşkın kez indirildi.
Kullanıcılar arası etkileşimi esas alan ve şirketler için de mühim fırsatlar barındıran toplumsal medya platformlarının kullanımı her geçen gün yaygınlaşıyor.
Kepios verilerine göre Nisan 2022 itibarıyla küresel çapta toplam 4,65 milyar toplumsal medya kullanıcısının olduğu tahmin edilirken, bu sayının, küresel nüfusun %58,7'sine mukabil geldiği görüldü.
Öte taraftan bu platformların, depresyon, kaygı yahut kıskançlık benzer biçimde duygular üzerinde tetikleyici etki yaratması, rahatsız ve şiddet içerikli gönderilerin serbest dolaşımda olması, siber zorbalığın her yaştan insanı tehdit etmesi gibi 21. çağ sorunlarını gün yüzüne çıkardığı ilmi araştırmalarca kanıtlandı.
Bugün özellikle genç kuşak için iletişimin merkezinde olan toplumsal medya platformlarının karşılıklı faydayı esas alması gerektiğini savunan girişimci İslam Faisal tarafınca kurulan Touchapp, ilk 3 ayında 50 binden fazla kullanıcı tarafından indirildi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Touchapp CEO’su İslam Faisal, "Mevcut platformlar, reel olmayan hayatların özendirildiği, zararı olan içeriklerin kontrolsüzce gezdiği ve hakaret içerikli iletişimin normale dönüştüğü bir hal aldı. Touchapp, karşılıklı faydayı esas alan değer odaklı bir platform sunuyor" dedi.
28 BİN AKTİF KULLANICI, DEĞER ODAKLI İÇERİKLER ÜRETİYOR
Uygulamanın Aralık 2021’de duyurulduğunu hatırlatan İslam Faisal, “Kullanıcılara toplumsal iletişimin karşılıklı fayda esasına dayandığını bahsetmek, kurulduğumuz günden bu yana yaşadığımız en büyük zorluktu. Fakat 6 ayda kaydettiğimiz geliştirme ve iyileştirmeler, kullanıcı sayısına ve platformdaki etkileşimlere büyüme olarak yansıdı.
İlk 3 ayımızda, %97’si Türkiye’den olmak üzere 50 bini aşkın kullanıcıya ulaştık. Touchapp’i kullanmaya başlayanlar, kıymet odaklı, kaostan uzak bir platforma duydukları ihtiyacı fark ederken, mevcut platformların hayatlarını nasıl etkilediğini daha iyi görebiliyor.
Geçtiğimiz ay itibarıyla 28 binden fazla etken kullanıcı, benzer ilgi alanlarına sahip diğer kullanıcılarla faydalı yazışma kurabiliyor ve camianın yararlanabileceği içerikler üretiyor” ifadelerini kullandı.
2.500'DEN FAZLA İÇERİK KALDIRILDI
Hem bugünün kullanıcıları, aynı zamanda gelecek nesiller için fizyolojik ve zihinsel sağlığa olumsuz tesir etmeyen bir platform amaçladıklarını vurgulayan Touchapp CEO'su İslam Faisal, "Geçtiğimiz birkaç yılda ergenlik çağındaki gençlerde ve daha alt yaş gruplarında toplumsal medya kullanması minimum %17 arttı. Birleşik Krallık’ta yürütülen bir araştırmada sosyal medya kullanımı yaşlarının 5’e kadar düşmüş olduğu anlatım ediliyor.
Teknolojiyi ve getirmiş olduğu avantajları yadsıyarak çocuk ve gençleri bu avantajlardan mahrum bırakmaktansa, kontrolün suni zeka benzer biçimde ileri teknolojilerin ve toplumun elinde olduğu, kontrol mekanizmaları işleyen bir platform inşa etmenin daha büyük katma kıymeti olduğuna inanıyoruz.
Kurulduğumuz günden bu yana 2.500’den fazla içinde ne olduğu topluluk kurallarına uymadıkları, kullanıcılara fayda sağlamadıkları için platformdan kaldırdık.
Touchapp’in ölçeklenebilir ve akıllı içerik yönetim sistemi, hızla büyüyen platforma artan içerik sayısına ahenk sağlamak açısından elastikiyet kazandırıyor. Ölçeğimiz mutlaka, platformu temel aldığımız değerleri aklımızın bir köşesinde tutarak geliştirmeyi sürdüreceğiz" diye konuştu.
DEĞER ODAKLI İŞ MODELİ
Birçok bireyin içerik üreticisi olduğu internet ortamında gerçekten faydalı içeriklerin kaybolup gitme riski olduğuna dikkat çeken İslam Faisal, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
"Yapılan inceleme ve haberlerden, mevcut platformların, içerik üreticilerinin alın terini takdir edecek yorumlardan ziyade, yıkıcı eleştirileri görünür kılacak bir yapıda tasarlandığına ilişik çıkarımlara ulaşmak olası. Bu durum yararlı içerikler üreten yaratıcı iktisat mensuplarının yaptıkları işten vazgeçmesine dahi neden olabiliyor.
Yapıcı eleştiriyi, hürmet ve fayda odağındaki etkileşimi teşvik eden Touchapp, her kullanıcıya yaratıcılığını ortaya çıkaracak benzersiz bir kanal sunuyor. Bu durum, hedef kitlelerine bereketli bir yol kullanarak ulaşmak isteyen işletmeler için de fırsatlar oluşturuyor.
Akıllı reklam yönetimi sistemimiz sayesinde işletmeler, hedef kitleleriyle etkileşim kurabiliyor. Türkiye’de başladığımız yolculuğumuzu oldukça yakında Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Amerika’yahut taşımak istiyoruz."
COMMENTS